Pages

Saturday, January 15, 2011

cinta ?



cinta ? apakah ? aku bosan mendengarnya . aku bosan mengungkapinya . aku benci untuk mendengarinya . kerana apa ? kerana cinta mampu mengubah segalanya . mampu mengubah dari sayang bertukar benci . dari benci bertukar cinta . aku benci semuanya . kerana apa ? kerana orang yang memberi cinta itu , tidak benar benar ikhlas pabila mengungkapinya . tidak benar benar setia pabila berjanji untuk berpegang padanya . memang umurku , sikapku , tidak cukup kuat untuk membuktikan apa yang sudah terluah .
cinta kepada yang ESA , belum sempurna lagi . tapii kita sudah terhegeh hegeh ingin memberi cinta pada golongan manusia yang belum pasti dea pasangan kita diakhirat nanti . belum pasti menjadi jodoh kita . belum pasti mampu memberi kebahagiaan disepanjang hayat , dan belum pasti mampu membimbing kita ke jalan yang benar . jalan yang boleh menjanjikan SYURGA . kebahagiaan kita hanya padaNYA . jika kita menunaikan segala perintahnya mahupun suruhannya , sudah pasti kebahagiaan dan keredhaan hidup akan dilimpahkan oleh NYA .
kadang kita tak sedar , dalam bercinta , kita dah banyak melakukan dosa tanpa sedar mahupun sedar . mungkin kata kata saya sedikit sebanyak telah mengguris hati pembaca blog nie ataupun mungkin tak . mana yang terkecik hati , saya mintak maap . saya hanya meluahkan apa yang saya rasa . apa yang berada disekeliling saya . saya hanya berkongsi sedikit saja .

(p/s : saya tujukan ayat nie bukan semata mata untuk orang lain malah untuk saya juga . agar sentiasa berwaspada dalam hubungan bercinta)