Pages

Wednesday, February 09, 2011

separuh hati ?

bolehkah seseorang tu jatuh cinta dalam masa dua bulan ? Atau dia sebenarnya , dari mula-mula lagi sudah jatuh cinta tapi bersungguh sungguh menipu diri selama dua bulan untuk mengatakan yang dia tak pernah punya rasa itu ? Atau dia ambil masa dua bulan untuk sedar yang dia sebenarnya dilamun cinta ? Semua itu selepas dia baru saja putus cinta . Bolehkah seseorang itu jatuh cinta lagi , untuk seseorang yang lain , dalam masa dua bulan ?

Bagaimana agaknya hati yang sedang luka tu sembuh dengan secepat itu ? Atau mungkin juga hati , perasaan dan cinta itu terlalu sukar untuk difahami dan mesti dipertimbangkan secara case to case ?Mungkin cinta itu idiophatic , tak ada punca punca tertentu tapi datang dan pergi sebagai one's on suffering ? Hati kita boleh terluka sebab cinta tapi sebab cinta juga luka hati itu boleh smbuh . Saya rasa bagitulah .

Dan Tuhan saja yang paling berkuasa untuk membolak-balikkan hati . Dia yang menghadirkan hidayah . Dia yang meniupkan segala kekuatan . Dia yang mencampakkan segala macam rasa . Kalau Dia menjatuhkan cinta , ke dalam hati , apalah daya kita ?

Lalu , untuk setiap separuh hati kita yang tertinggal itu , bolehkah jadi satu cinta yang sempurna ?