Pages

Friday, February 11, 2011

kisah seharian yang tiada kesudahan .

huhhh ! dengar title macam best kan , macam interesting je kan , haha mesti korang nak tahuu tentang kehebatan hidup yang ceritanya tiada kesudahan kan ? haha alaa , kisah nie takde la hebat mane pun , just nak berkongsi kisah hidup atau lebih senang diklasifikasikan sebagai pengalaman hidup . haha kehidupan seharian yang penuh dengan gurau senda , gelak tawa . tangisan hiba . hee ~ saling kutuk mengutuk , kene mengena , itu sudah menjadi sebati dalam kisah seharian . dan ia boleh dikatakan , tanpanya ia takkan lengkap hidup nie rasanya . haha ~
nak dipendekkan cerita , satu ketika dulu , aku nie boleh dikategorikan budak nakal . hurmm , disebabkan aku suka usik orang , kena kan orang , sumtymes , buli orang ! huhhh ! sungguh menggerunkan . tapi itulah realitynya . aku jadi TERKENA alek . haha , semanjak kehadiran mereka , insan yang disayangi lagi dicintai lagi disukai . mereka telah mengubah persepsi diri ini , kepada yang NAKAL kepada yang KURANG NAKAL . haha sebab mereka selalu terkena dengan aku , tapi tidak untuk sekarang ! sebab aku yang terkena sekarang nie . haha confirm mereka gelak terbahak bahak sebab TYKA ASHAD sudah terkena . tapi apa nak kisah , bak kata si dia yang disayangi yang sentiasa berada untuk bergurau lagi bersenda , "kumpul point , baru gempak kalau nak kenakan orang" haha , so . dengan mengambil jalan yang senang lagi mudah , aku telah membuat keputusan yang tidak kurang kecik mahupun besar untuk mengikut cara beliau . haha 
mengikut dari segi fizikal , semuanya nampak okay , like normal saja . tapi bila dilihat dari segi mentality , aku kalah ! haha sebab pemikiran aku terhad untuk kenakan orang secara terus terusan . apatah lagi bersama dia ! xsilent whatever ever . secara jujur , aku kalah bila lawan dengan dia . upsss bukan sebab sayang aku kalah , tapi ayat dia , memang tepat saja untuk mengenakan orang . apatah lagi point yang dia kumpul itu , terbaik dari ladang ! huhu ~
so , secara konklusinya , TYKA ARSHAD perlu menimba lebih banyak ilmu , bagi seni mempertahankan diri melalui mental dan bukan fizikal ! jangan kalah dengan si dia mahupun sesiapa . yakini diri sendiri untuk terus berjuang demi keselamatan diri agar tidak terlalu teruk bila dah terkena nanti . hee ~


(p/s : apa yang aku cuba buktikan nie ? hahaha , sudah blur aku dibuatnya .haha whateverlahhh , yang penting , aku da type dan da malas nak BACKSPACE ! haha)