Pages

Tuesday, February 15, 2011

no title fur this post :) ty

saya baru saja lepas meneliti sebuah laman blog yang telah dikendalikan oleh seorang insan yang bergelar gadis . ada satu 'post' telah menarik perhatian saya . ia mengenai kehidupan yang terjadi disekeliling kita . pelbagai ragam dan kerenah manusia dapat dilihat dimuka bumi ini .
kisah yang berkaitan kebenaran telah membuka mata saya untuk menyuarakan pendapat sepertinya . pendapat yang bukan untuk dikritik , comment mahupun kutuk , ianya hanya sekadar sebuah pendapat .
sebagaimana yang saya baca dan teliti , gadis ini telah menyatakan tentang orang yang tidak bersependapat . seseorang itu hanya akan mencari seseorang lagi apabila mereka berada dalam kesusahan , kesedihan mahupun kebosanan dan bila mereka dalam kesenangan mahupun kegembiraan , seseorang itu bisa dilupakan hanya dalam sekelip mata sahaja . saya juga tidak pasti samada mereka sengaja atau tidak untuk berbuat demekian . tapi , mengikut apa yang saya tahu dan saya faham , benda itu memang disengajakan . sebab sudah menjadi kebiasaan dalam kehidupan mereka . hidup dalam dunia sendiri . adakah itu patut ? malah , apabila seseorang itu terserempak mahupun berjumpa dengan seseorang yang pernah dicari ketika seseorang itu berada dalam kesusahan , mereka hanya berbuat seperti tiada apa yang pernah berlaku . tiada apa yang perlu dihargai . adakah itu wajar ? lepas itu , mengulangi benda yang sama . eiii tolonglahh . mereka pun ada hati dan perasaan yang perlu dihargai dan dijaga . kita sesama manusia kena pandai pandai fikirlah . takkan tu pun nak kena bagitahu .
'judge' orang lebih lebih ? kita sebagai insan yang dilahirkan dimuka bumi ini , ada yang sempurna , malah ada juga yang tak sempurna , jadi kita kena faham. mereka punya harga diri , so , tak perlu nak 'judge' macam kita nie perfect sangat ! ingat tu .
saya juga selalu dengar , jika seseorang tu nak ada kan hubungan yang lebih dari kawan , mesti ada yang halang . mesti ada je ayat kasar / kurang sopan terkeluar . kenapa ? salah ke ? habis you all couple , tak apa pulak . kita kena ingat , itu hak individu ,so tak payah susah susah nak larang atau nak menyampah , melainkan dia tak reti jaga diri ATAU bakal pasangan dia tu memang teruk dan tak patut langsung dijadikan pasangan ! hello guys , kita kalau sayang kan kawan atau family , janganlah sampai mereka rimas dan terasa macam robot yang asyik kena control . even you all kata tu demi kebaikan kau . pleasee lahh . kalau nak jaga pun , biar berpada pada jangan sampai dia tak selesa okay .
hurm mengenali hati budi seseorang itu amat penting , so , kiranya mereka tahu la nak protect diri mereka . kalau tak kenal dulu , macamana nak tahu  buruk baik seseorang ? betul tak ? err , kadanng kadang sakai gak korang nie (termasuk aku lah jugakkan) . orang nak kenal , biarlah . jangan dilarang . kunk dia buat something  terlarang , jangan tanya kenapa . even banyak cerita panas yang kita dengar , kita just buat dunno sudahlah . tak payah nak ambil kisah sangat . sebab kebenaran atau kepalsuan sesuatu cerita itu , hanya mereka yang mengenalinya je yang tahu . dan kita pun jagalah diri kita agar tidak tercemar . (bak kata mien)
pelik tapi benar ! itulah yang sedang terjadi !
kawan sudah bertahun tahun , tapi bergaduh sebab berselisihan pendapat . bergaduh sebab benda kecil . benda yang boleh dibawa bincang dan disettlekan . chill la der , kita dah besar , sendiri mao ingat lah . lainlah kalau benda tu betul betul buat orang naik hantu (err , aku nie mana satu ? pelik dahh . haha chill chill , teruskan menaip)
saya taknak kita yang sudah lama berkawan terputus sebab benda yang remeh temeh . pleaseee lahhh .

(p/s : maaf , mungkin apa yang sudah disuarakan ini ada sikit macam terabur , tapi takpelah . yang penting sedikit sebanyak telah saya luahkan . kepada sesiapa yang terasa malah tersinggung . saya minta maaf lah . saya pun manusia . banyak salah dan silap yang telah saya lakukan . kata kata saya juga mungkin boleh membuat orang berkata "ekele , kau pun sama , tak payah cakap orang la !" .. tapi apa lah daya saya , mulut orang , mana boleh tutup atau control kan , let go jelahhh . so last word from me , be cool , stay cool , always cool ! peacee , haha)