Pages

Wednesday, December 29, 2010

sengal LAGI !

sedang melewati kamar tidur ku yang berselerak , tetiba sepupu kesayangan datang dengan slumber baring atas katil dan berkata :

a.akim ; bapak kau mane ?
aku ; jumpe kekasih lama .
a.akim ;ouh berani ! haha
aku ; perkara biasa .
a.akim ; kau pehal sengau semacam ?
aku ; buta ka ? selseme terok nie . jgn hina oke .
a.akim ; ouhhh , baru nak ajak g tengok wayang . cancel la macam nie .
aku ; ALASAN ! tyme aku sakit , beria nak ajak kehulur kehilir , bila aku baik , dtg uma pun tak nak . m'gedik !
a.akim ; perkara biasa (berkata dgn muka tapai)
aku ; pehal dtg ? nak belanja topup ke ?
a.akim ; topup LAGI . haihhhh (sambil mengeluh)
aku; yelaa , a.akim kan tanggung tyka . (sambil tergelak besar)
a.akim ; tanggung LAGI .
aku ; lapar a dgar a.akim m'bebel jee . belanja makan .
a.akim ; belanja LAGI . tapi nak makan apa ?
aku ; serambi ?
a.akim ; bosan !
aku ; pizza ? mcd ?
a.akim ; mls , jauh .
aku ; kfc ?
a.akim ; huhh ! bagus , kau call balak kau , suh dea dtg amik duit , pegi beli .
aku ; what ?!! im single oke .
a.akim ; single LAGI ! tyh menipu la . alip mane ? call dea cepat !
aku ; dea off phone la sengal ! call akk dea tak b'angkat ! call ayh dea pun same .
a.akim ; aku suh call dea bukan kaum kerabat dea , bongok !
aku ; dah dea off phone , mst la cr family dea sengal !
a.akim ; a'ahh kan . haha cepat la ..


(hampir 10mnt menunngu alip on phone , sakai ! gila lama . benci aku )

selepas 10minit :

aku ; assalamualaikum , aliff . nak mintak tlg bole ?
alip ; wslm , jap jap !
aku ; cepat la .
alip ; huh apa dea ?
aku ; tolong belikan kfc , tapi meh a dtg amik duit dulu kat uma aku .
alip ; kau belanja aku sekali ?
aku ; jap aku tanya cuzin aku .


aku ; a.akim , dea mintak belanja bole ke ?
a.akim ; ye , duit aku memang dikhaskan untuk korang laki bini sebenarnya .
aku ; haishhhh . dah laa


aku ; dea tak bagi ! haha
alip ; yelahh , jap aku nak g amik duit kat uma kau nie .
aku ; yeke ? oke tengs .
alip ; oke bye .
aku ; bye .


(kelihatan hujan yang sangat lebat diluar , lalu aku m'hubungi alip utk batalkan hajat suh dea beli kfc)

aku : assalamualaikum , alip ! tak jadilahh .
alip ; wslm , huh ! baru nak cakap tadi . hujan lebat doe .
aku ; ye , sorry aku kacau kau .
alip ; kau da banyak buat aku terkilan . 1st , kau janji melayu . mane wayang ? belanja makan ? 2nd , kau tipu aku . kate alek kg , padahal tak ! cakap jelah yang kau tknak jumpa aku . 3rd , tadi aku datang uma kau , bukan nak turun . so sekarang , kau kena tunaikan semua janji kau .
aku ; kau nie pehal ? emo semacam je doe .
alip ; sekarang aku da jadi emo , semua disebabkan kau .


lepas tu .... aku dah tak ingat dah dialog seterusnya . haha aku lupa . haha , nntlau ingat aku edit la post nie . haha